MÅNGFALD OCH MARKNADSFÖRING

Igår åt jag lunch med Julia Ljungberg och Brandon Sekitto. Två eldsjälar som vill bidra till en mer inkluderande värld.
 
Vi träffades för att prata om mångfald. Mångfald och marknadsföring.  Vi diskuterade Åhléns svarta lucia, H&Ms ”Coolest monkey in the djungel”, ledningsgrupper som på riktigt driver mångfaldsfrågan, vikten av rekrytering och hur jag som individ kan göra skillnad och mycket mer.
 
Lunchen gjorde mig inspirerad!
 
Hur ser vi till att människorna på marknadsavdelningarna speglar samhället bättre så att vi förstår våra olika konsumentgruppers erfarenheter och tolkningar av budskap?
Hur kan vi utmana varandra mer och att bli mer reflekterande?
Hur ser vi till att det inte är enskilda eldsjälar som driver mångfaldsfrågan, att det blir en självklarhet i allas dagliga jobb?
 
Som marknadsförare och uppdragsgivare till många reklamkampanjer så känner jag ett ansvar och en stark vilja att lära mig mer om mångfald och reklam - känner ni likadant?

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln

-